Your Order
NÅR DU BESTILLER
Rejsebetingelser: Når du bestiller en rejse hos os, accepterer du samtidig vores rejsebetingelser. Her er der en masse informationer, både for at beskytte dig som forbruger og os som rejsearrangør. Du kan læse dem her.
Rejsegarantifonden: Da vi er islandsk ejet og vores hovedkontor ligger i Island, er vi både medlem af den danske og islandske garantifond.
Accept og binding: I første omgang sender vi en mail med din "Booking forespørgsel" til dig som en bekræftelse på at vi har modtaget din forespørgsel og dit tilsagn om betaling etc. Så snart rejsen er bekræftet fra vores side sender vi en Booking bekræftelse. Det gør vi normalt meget hurtigt derefter og typisk indenfor maks. 24 timer. Købet er derfor ikke endelig før du modtager en Booking bekræftelse hvor vi også vedlægger en faktura. Ved din modtagelse af Booking bekræftelse og Faktura har vi en bindende aftale, forudsat dine betalinger gøres rettidigt. Bemærk at du også ved din forespørgsel bekræfter at alle oplysninger er korrekte, samt at vores rejsebetingelser, informationer generelt er accepteret. OBS: Vi forbeholder os altid retten til at annullere og tilbagebetale en booking, såfremt prisen er forkert grundet en teknisk fejl som er udenfor vores kontrol.
Rejseforsikring: Hvis ikke du allerede har en rejseforsikring, anbefaler vi at du tegner en rejseforsikring som kan dække dig i løbet af din rejse. Det kan gøres hos eks. Gouda og Europæiske Rejseforsikring eller undersøg også hos dit eget forsikringsselskab.
Afbestillingsforsikring: På samme måde anbefaler vi også en afbestillingsforsikring, som kan dække inden du skal afsted. Det kan gøres hos eks. Gouda og Europæiske Rejseforsikring eller undersøg også hos dit eget forsikringsselskab.
Primær rejsedeltager: På bookingen er angivet en primær rejsedeltager, der også betaler rejsen og som dermed i vores perspektiv ses som ejer af rejsen. Det er derfor kun denne person, der kan ændre eller afbestille og det er kun denne person vi kan kommunikere med. Eventuel refundering af det indbetalte beløb vil ske til samme person.
Betalingsbetingelser: Ved bestilling tidligere end 60 dage før afrejse opkræves der bl.a. depositum på 30% min. kr. 1.500 pr. rejsedeltager. Ved bestilling senere end 60 dage før afrejse betales det fulde beløb. Se mere under punkt 3 i vores rejsebetingelser her.
Dit ansvar omkring oplysningerne: Som rejsedeltager er du ansvarlig for at kontrollere oplysningerne i bookingen og andre informationer straks. Det er dit ansvar at informere os med det samme det opdages. Bemærk i den forbindelse at der kan være et gebyr eller at det er nødvendigt med helt ny bestilling og at pengene er mistet. Eks. skal navnene på alle rejsedeltagere i bookingen altid være identisk med navnet i passet. Under 18 år: Er du under 18 år og ønsker at rejse uden forældre eller værge som rejsedeltagere skal vi have en erklæring fra dine forældre eller værge om at du har tilladelse til rejsen. Det er dog ikke nødvendigt hvis dine forældre eller værge køber rejsen og du er rejsedeltager.
Vaccinationer: Det er dit ansvar at sikre du har den nødvendige viden og de nødvendige vaccinationer for at gennemføre rejsen.
Gyldigt pas, visum og diverse tilladelser: På samme måde som med vaccinationer er det også dit ansvar at sikre at disse ting er i orden. Herunder den opdaterede viden. Udover informationen fra os, anbefales bl.a. at undersøge rejsemålets ambassade og / eller konsulat.
Gravide rejsedeltagere: Fra og med uge 32 og frem anbefaler vi at du undersøger flyselskabets regler eller kontakter os, da de kan variere.
Flytider / Check-ind: På din billet står flytiderne for afrejse og ankomst. Seneste mødetid i lufthavnen til check-ind er altid min. 2 timer før de påførte tider og det er dit ansvar at holde sig orienteret på lufthavnens hjemmeside omkring den aktuelle afgang senest 24 timer før afrejse og gerne før. Vær opmærksom på det altid er lokale flytider i det aktuelle land, som står anført på din billet, herunder også om der er sommer- eller vintertid. Der kan generelt være forsinkelser eller ændringer tæt på afrejse.
Hvad sender vi til dig: Ved bestilling sender vi dig en Reservation og en Faktura. I ugen op til jeres afgang og afrejse, sender vi jer en informations mail. Heri vil der sammen med jeres flybilletter også være en voucher på jeres ophold, som skal udleveres til indkvarteringsstedet, samt en voucher på eventuelt tilkøbt transfer.
Bagage: For det meste er bagage ikke inkluderet, men skal tilkøbes. Det kan også gælde håndbagage. Den aktuelle informations ses ved bestilling og her kan også tilkøbes det nødvendige.
Medicin med på rejsen: Medbringer du vigtig medicin så husk at pakke det i håndbagagen med dig ombord på flyet. Rådgiv dig generelt med din læge, da visse lande kræver en erklæring for nogle typer medicin.
Handicappet: Er du handicappet er der flere forhold som er vigtige både hvad angår flyrejsen og indkvarteringen. En manuel kørestol kan typisk medbringes udover normal bagage, men dette skal bekræftes af flyselskabet. Kontakt os gerne for yderligere oplysninger og hjælp til bestillingen. I samme forbindelse er der også regler omkring placering i flyet etc. Det er derfor vigtigt du kontakter os så vi kan informere flyselskabet.
Ønsker: Vi tager gerne imod og videregiver ønsker, men det er som navnet indikerer - et ønske. Og ikke noget vi kan garantere.
Under 18 år: Er du under 18 år og ønsker at rejse uden forældre eller værge som rejsedeltagere skal vi have en samtykke-erklæring fra dine forældre eller værge om at du har tilladelse til at rejse alene. Denne erklæring skal også kunne fremvises på forespørgsel i løbet af opholdet og rejsen igennem. Bemærk at en del lande har som krav at min. een person på værelset er min. 18 år. Ligeledes har flyselskaberne regler for mindreårige under eks. 12-16 år som rejser alene. Vi henviser generelt til Udenrigsministeriets afsnit for "Børn og unge på rejse" se mere her og kontakt os gerne for yderlig information samt info til flyselskabet etc.
Seating: Hvis dette er muligt hos flyselskabet vil du blive tilbudt det når du bestiller og evt. på et senere tidspunkt modtage en mail med muligheden.
Personlige oplysninger: Se her hvordan vi behandler dine personlige oplysninger.